سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در سختی، دوست آزموده می شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
شعر ، دنیز ، آذربایجان ، ارومیه ، علیار ، قلیزاده ، مصطفی ، غربی ، امام ، ترکی ، علی ، ترکی ، شاعر ، دنیزنیوز ، حوزه ، هنری ، حسین ، اسلامی ، حمیدی ، غزل ، محمد ، حاج ، ایران ، فارسی ، باکو ، قرآن ، کتاب ، نشریه ، اسلام ، تبریز ، طنز ، کتاب ، عاشیق ، شهریار ، اکبر ، انقلاب ، مصطفی قلیزاده علیار ، نخجوان ، شهید ، سایت ، سید ، باکو ، اهل بیت ، ابراهیم ، سفر ، دریاچه ، فخری ، ادبیات ، تصویر ، خمینی ، دفاع ، رضا ، پیغمبر ، جمعه ، اسرائیل ، مقدس ، نامه ، مهدی ، حوزه هنری ، حمید ، صادق ، فاطمه ، پیامبر ، بهرام ، اکبر ، اهر ، فاطمه زهرا ، نارداران ، مقاله ، عاشورا ، عکس ، زهرا ، ترکیه ، کربلا ، همایش ، واقف ، ترکیه ، بسیج ، بیت ، جمهوری ، اهل ، انتظار ، امام علی ، ادبی ، در ، عراق ، صابر ، شهر ، شامی ، خامنه ای ، خدا ، دوستی ، زن ، سعید ، اسدی ، آیت الله ، امام حسین ، هنرمندان ، ورزقان ، هفته ، مردم ، موسیقی ، نقد ، قم ، محمود ، کانون ، امام خمینی ، جنبش ، جشنواره ، خاطرات ، حافظ ، حجاب ، حسنی ، حسن ، تاریخ ، سال ، رستمی ، شیخ ، عکس ، فرهنگی ، فرهنگ ، فضولی ، عید ، عشق ، سیاسی ، رمضان ، زبان ، سلیمانپور ، شاعران ، سوریه ، ترجمه ، تهران ، به ، حاج علی اکرام ، ایرانی ، آمریکا ، وبلاگ ، واحدی ، نویسنده ، مدح ، محفل ، مجلس ، مجتبی ، میرزا ، مرثیه ، مصر ، آمریکا ، آراز ، احمد ، استاندار ، اکرام ، حیدر ، تبریزی ، پیامبر اسلام ، سلبی ناز ، روز ، زندگی ، زینب ، رضوانی ، دو ، داستان ، صراف ، عظیم ، علی یف ، علیزاده ، علمیه ، علمدار ، فتح الهی ، فرانسه ، فلسطین ، فیلم ، شاهرخ ، شجاع ، دو هفته نامه ، دیدار ، رسول ، رجبی ، زلزله ، پیام ، بهمن ، حزب ، جواد ، ادب ، اردوغان ، آذربایجان غربی ، آثار ، مطبوعات ، مشهد ، مهدی موعود ، محمداف ، کانون ، نویسندگان ، هفته نامه ، هنر ، وطن ، ولی ، یاد ، هادی ، نوروزی ، نماز ، قیام ، کرکوک ، محسن ، مثنوی ، ماه ، مایل ، ملی ، آذری ، آزادی ، ارشاد ، از ، اسماعیل زاده ، انگلیس ، اورمیه ، اکرام ، جاوید ، حدیث ، حسینی ، حضرت ، بهرامپور ، بعثت ، روزنامه ، رهبری ، سعدی ، رباعی ، رزم آرای ، دینی ، دانشگاه ، شب ، غدیر ، غفاری ، علامه ، عرب ، عرفان ، فارس ، فرزند ، صمداف ، صادقپور ، صدر ، طلعت ، طلاب ، خوی ، دوزال ، رهبر ، بزرگ ، بیداری ، تبلیغات ، حمایت ، حماسه ، حاجی زاده ، جعفری ، توهین ، امین ، انتخابات ، انجمن ، امام زمان ، الله ، استاد ، اخلاق ، آیت الله خامنه ای ، آران ، آغدام ، آقازاده ، منظومه ، مسلمان ، مراغه ای ، مسئولان ، موعود ، موسی ، ماهر ، محمدی ، هریس ، یادداشتهای ، وفات ، یحیی ، یک ، کردستان ، کربلا ، نوروز ، نمایندگان ، وحید ، مایل اوغلو ، گرمان ، مولانا ، میلاد ، نباتی ، مسجد ، مرگ ، مرسی ، مسئول ، معلم ، آغری ، آذربایجانی ، اسلامگرایان ، اسماعیل ، ارمنستان ، ارمنی ، ارزشها ، اشغال ، باکو 10 ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :638
بازدید دیروز :610
کل بازدید :2875305
تعداد کل یاداشته ها : 881
103/2/6
4:26 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
قلیزاده علیار[263]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید شقایقهای کالپوش بچه مرشد! سکوت ابدی هم نفس ►▌ استان قدس ▌ ◄ نغمه ی عاشقی جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی سرچشمه همه فضـایـل مهــدی(ع) است ساده دل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی ....افسون زمانه طراوت باران تنهایی......!!!!!! جـــیرفـــت زیـبا سارا احمدی بیصدا ترازسکوت... .: شهر عشق :. پیامنمای جامع شهر صبح ماتاآخرایستاده ایم سایت روستای چشام (Chesham.ir) وبلاگ گروهیِ تَیسیر منطقه آزاد محمدمبین احسانی نیا رازهای موفقیت زندگی مرام و معرفت یامهدی Dark Future امام خمینی(ره)وجوان امروز عشق ارواحنا فداک یا زینب سیاه مشق های میم.صاد مهاجر مردود دهکده کوچک ما گروه اینترنتی جرقه داتکو بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران هفته نامه جوانان خسروشهر آتیه سازان اهواز بیخیال همه حتی زندگیم عمو همه چی دان پـنـجـره صل الله علی الباکین علی الحسین تینا شهید آوینی Chamran University Accounting Association پدر خاک فقط خدا از یک انسان ع ش ق:علاقه شدید قلبی تبریک می گوییم شما به ساحل رسیدید!!!!! گاهنامه زیست جوک و خنده دهاتی دکتر علی حاجی ستوده قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی کشکول sindrela شیدائی تنها عاشقانه سیب آریایی نیروی هوایی دلتا ( آشنایی با جنگنده های روز دنیا ) به یاد تو آخوند مالخر و تمام طرفدارانش در سیستم حکومتی فروشگاه من قاضی مالخر یا قاضی طمع کار کدامیک ؟؟؟؟ پایگاه خبری،قرآنی، فرهنگی آذربایجان غربی عاشقانه زنگ تفریح

داهی شاعریمیز سید عظیم شیروانی

حاجی سید عظیم شیروانی 1251هـ.(1835م.) ده شاماخیدا شهرینده روحانی عائله سینده آنادان اولموشدور. سید عظیم کیچیک یاش لاریندا ایکن شاماخی نین تانینمیش، معتبر شخص لرین دن اولان آتاسی سید محمد وفات ائتمیشدیر. سید عظیم آنا باباسی ملا حسینین حمایه سی آلتیندا یاشامیش دیر. ملا حسین داغیستاندا یاقسای کندینده روحانی لیک ائدیردی. باباسین دان عرب و فارس دیل لرینی اؤیرنن سید عظیم تخمینن 10 ایل سونرا شاماخییا قایی دیر و بورادا مدرس هده اوخویوب اورتا روحانی تحصیلینی تاماملاییر. 1856-جی ایلده عالی روحانی تحصیلی آلماق هوسی 21 یاشلی گنج سید عظیمی عراقا آپاریر و نجف و کربلا و بغدادا نئچه ایل درس اوخویور، سونرا ایسه سوریانین شام شهرینه، اوردان فلسطین و بیت المقدسه و مصرین قاهره شهرینه سفرلر ائدین و بو معنوی سیر و سفرینده مدینه و مکه یه ده مشرف اولور و چوخلو عرفانی – دینی شعر لر ده دئییر. بیر مدت ده استانبولدا اولور. بئله لیک له شاعر اسلام دونیاسی و یئنی اؤلکه لری گؤرور و یاخیندان تانیش اولور. سید عظیم دینی علم لری ایله برابر دونیوی علم لره ده بؤیوک ماراق گؤستریر و اؤیره نیر. شاماخییا قاییتدیق دان سونرا 1869-جو ایلده اورادا یئنی اصول اوزره مکتب آچاراق عؤمرونون آخیرینا قدر بورادا معلم لیک ائدیر. کؤهنه مکتب لردن فرق لی اولاراق او، بو مکتبده اوشاق لارا دینی علم لرله یاناشی، آذربایجان و فارس دیل لرینی تعلیم ائدیر، تاریخ، جغرافیا، حساب و سایر فن لردن ابتدائی معلومات دا وئریردی. تصادفی دئییل کی، آذربایجانین گؤرکملی طنز شاعری میرزا علی اکبر صابر، و بیر سیرا باشقا ضیالی لار، یازیچی لار و عالم لر محض اونون مکتبینده اوخوموشلار.
زنگین ادبی یارادیجیلیغا مالک اولان حاجی سید عظیم شیروانی نین بدیعی ارثی بیری آذربایجانجا، دیگری ایسه فارسجا ایکی بؤیوک کلیات دان عبارتدیر.

شاعرین اثرلری ایچری سینده مختلف شرق منبع لریندن ائتدیگی ترجمه لر، سعدی، حافظ و فضولی شعرلرینه یازدیغی نظیره لر ده واردیر. لاکین بونلار شاعرین زنگین بدیعی ارثی ایچری سینده آز یئر توتور. سید عظیم شیروانی یارادیجی لیغی نین چوخ حیصه سی لیریک ژانردا یازیلمیش اوریژینال اثرلردن عبارت دیر کی، بونلارین دا چوخو غزل لردیر. شاعرین غزل لرینده حیات سئوگی سی، نیک بین احوال-روحیه سی، دینی اعتقادات و عرفانی حس لر خصوصی یئر توتور. اونون عاشیقانه غزل لری داها چوخدور. مؤلفین شعره حرارت و جان وئرن درین لیریکاسینی محض غزل لرینده  گؤرمک اولور.

من اویله بیلردیم کی منه یار اولاجاقسان / عالمده منه یار وفادار اولاجاقسان

من اویله خیال ائتمیشیدیم ای گول رعنا / سربسته اولان غملره غمخوار اولاجاقسان....

خلقین ایمانینی گر مکر ایله شیطان آپاریر

او پری چهره ندن دیر کی پس ایمان آپاریر

ای کمان قاشلی منی یاره له دی غمزن اوخی

تئللرین باس یاراما قویما منی قان آپاریر...

سید عظیم شیروانی یارادیجی لیغی نین ایکینجی مرحله سی اونون معاریفچی و تنقیدی- ساتیریک شعرلریله باشلاییر کی، آرتیق بو زامان دان اعتباراً اونون یارادیجیلیغیندا رئالیزم اوستونلوک تشکیل ائدیر. اونون رئالیست شعر یارادیجی لیغی ساحه سینه کئچمه سینده حسن بیگ زردابی نشر ائتدیگی »اکینچی« غزئتی نین مهم رولو اولموشدور. چونکی، محض »اکینچی«نین تأثیریله شاعر گونون بیر چوخ اجتماعی مسئله لری ایله ماراق لانیر و یارادیجیلیغیندا یئنی مؤوضولارا کئچیر، معاصر حیاتین طلب لرینه اویغون شعرلر یازیر، آذربایجانین ایلک مطبوع اورگانیندا نشر ائتدیریر. معاریفچی شاعر اوچون »اکینچی« خلقه مراجعت یئری ایدی. او، ملتی غفلت و جهالت یوخوسون دان اویانماغا چاغیریر، حسن بیگ زردابی نین خیرخواه، معاریفچی تشبث لرینی آلقیشلاییر، اونو بیلیک لی بیر معلم و خیرخواه بیر انسان کیمی قیمتلن دیریردی. سید، »اکینچی« ده چاپ ائتدیردیگی شعرلریله معاصرلرینی بو غزئتی اوخوماغا، اونا کؤمک ائتمه یه چاغیریردی:

بس »اکینچی« جلالیمیزدی بیزیم / ناصح خوش مقالیمیزدی بیزیم.
سعی ائدک، ای گروه نیک صفات/ ائتمه سین تا بیزیم »اکینچی« وفات.

شاعرین اثرلری ایچری سینده اؤیود، تمثیل و منظوم حکایه لر واردیر کی، بونلارین دا معین بیر حیصه سی اؤز ادعالاری اعتباریله اونون معاریفچی شعرلری ایله بیرلشیر. دوغروچولوق، مردلیک، دوستلوق، یولداش لیقدا متانت، چالیشقان لیق، ازیلن لره کؤمک، انسان لارلا یاخشی رفتار و سایر گؤزل و نجیب صفت لرین تربیه لندیریلمه سی همین اؤیودلرین اساس مضمونونو تشکیل ائدیر.

ایها الناس کیمیادیر علم/ مظهر ذات کبریادیر علم

سید عظیم شیروانی نین اجتماعی ماهیت داشییان ساتیرالاری اونون عمومی یارادیجیلیغیندا مستثنی مؤوقعی توتور. اونو اؤز دؤورونون بؤیوک رئالیست شاعری کیمی تانیدان »یئردکی لرین گؤیه شکایت ائتمه لری«، »دلی شیطان«، “مکر زنان”، »بلخ قاضی سی و خراط«، »علمسیز عالیم«، »عالیم اوغول ایله عوام آتا« و سایر ساتیرالاری دیر. دئملی یم کی، سید عظیمین شعرینده دیل چوخ ساده اولماقلا برابر، بدیعی تصویر لری نهایت گوجلو و تأثیر ائدیجی دیر. او شعرلر و غزل لرینده قرآندان؛ عرفانی دوشونجه لردن، تمثیل لر و آتالار سؤزلریندن اولدوقجا بهره له نیر و سؤزونو زنگین لشدریر.

 آلدیم اله پیمانه توکلت علی الله / اولدوم یئنه رندانه توکلت علی الله

محض بو سببه گؤره دیر کی، اونون شعرینی بوتون خلق اوخویور، صابر و شهریار کیمی داهی لر اونون سؤزوندن الهام آلیرلار. او دینی شعرلری ده اؤز نوعونده مثیل سیز و تأثیر ائدیجی دیر:

هر کس کی حسین تک اولماز عاشیق / ذوق الم و بلانی بیلمز

نوش ائیله مه ین می بلانی / کیفیت کربلانی بیلمز

اؤز زنگین یارادیجی لیغی ایله آذربایجان ادبیات تاریخینه قیزیل صحیفه لر علاوه ائدن سید عظیم شیروانی 1304 هـ. ق رمضان آیی نین 21- جی گونو (1267ش.1888م) شاماخیدا علم و معارف دشمن لری واسطه سیله ضربتله نیب، 53 یاشیندا وفات ائتمیشدیر. آشاغیداکی غزل سیدین فضولی یه یازدیغی نظیره و عرفانی شعرلریندن بیری دیر:

 قد تجلی من شعاع الکاس انوارالبها

تلک فضل الله بل یهدی لنوره من یشا

مشرق ساغردن ائتدی آفتاب می طلوع

مغرب میناده وئردی عالمه نورو بها

مئی ظهورو اولدو ساغردن عیان عالملره

کور اولما چشمیمنه وئر دور ساغردن جلا

غلغل مینا صدای حقی ائیلر آشکار

دعوت حقدیر بو گون آفاقی توتموش بو صدا

جان و دل صبح ازلدن طالیب دلدار ایکن

شکر کیم تاپدی گؤزوم دیدار ساغردن ضیا

جام مئی آیینه اسرار حقدیر ای کؤنول

ایسته سن اسرار حقی جم ایله اول آشنا

یوخدو بیر رمز آشنا بو عصر بد فرجامده

ائیلمه اسرار حقی چوخدا "سید" برملا

(منبع: دو هفته نامه «دنیز»، شماره 6 مورخ 23/ 9/90 ارومیه)

 


  

نوشته های کوتاه از باقر رشادتی

 

·         نخستین گام در معرفت کردگار

خُلق و خوی انسان طوری سرشته است که هرگز بی نیاز از بازگشت به طبیعت نیست. البته آدمی با دو رویکرد ناچار از بازگشت به طبیعت است، اول اینکه رفع نیازهای مادی او را وادار به این بازگشت می کند؛ دو دیگر آنکه انسان معاصر برای رهایی از فشار سنگین روحی و روانی حاصل از زندگانی ماشینی و فرار از چنگ زندگی تکنولوژی زده این دنیای هزار رنگ و هزار چهره، به آغوش مهربان طبیعت پناه می برد و در سایه نگاه سبز کوه و در و دشت و جنگل، آرامش از دست داده اش را بازمی یابد و غرق در سرور می شود.

این بازگشت به طبیعت بنابه هر یک از دو علت گفته شده که باشد، انسان اندیشمند و خردورز را به درنگ و تأمل در نشانه های آشکار و نهان آفریدگار عظمتهای بی شمار این طبیعت زیبا وا می دارد. در عرصه پهناور این اندیشه و درنگ است که ضمیر پاک و فطرت خالی انسان به توحید می رسد و ربط بین مبدأ و معاد را پیدا می کند و حتی حسّ حق شناسی و شکر گزاری در دل و جانش شعله می کشد. این حس اگر از روی تعقل و تدبر باشد، بی شک نخستین گام در معرفت کردگار خواهد بود... بیایید با طبیعت بیشتر آشتی کنیم و با آن پیوندی ناگسستنی داشته باشیم. شاید همین حس عاقلانه و پیوند صمیمی با طبیعت، سعدی را شیفته  همه ی جهان کرده بود که با مشاهده زیبایی های طبیعت، خرّم و شاد می شد و عاشقانه می سرود:

به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم اوست

عاشقم بر همه عالم که همه ی عالم از اوست.

 

·         به سرعت یک چشم زدن

 اینک تمام جهانیان متفق القول اذعان دارند که قرآن بزرگترین معجزه خداست که توسط آخرین پیامبرش حضرت محمد (ص) بر بشر عرضه شد. این معجزه جاویدان گذشته از آنکه حقانیت نبوت محمد (ص) است، حقایق بی شمار دیگری را نیز نشان می دهد و انسانها را به تفکر و تعقل در شناخت هستی دعوت و راهنمایی می کند و خردمندان ( اولوا الالباب - قرآن) را به سرچشمه کمال و خوشبختی می رساند. طُرفه العین: به سرعت یک چشم به هم زدن، تعبیری رسا و زیبا از قرآن است که روشنایی ادراک انسانها را صد چندان می کند و فروغ یقین به برپایی روز بازگشت و رستاخیز را فزونی می بخشد. بهتر است اُنس و رابطه با قرآن را که با ما صمیمانه حرف می زند، بیشتر کنیم تا در سیر الی الله نور هدایت بیشتر بر دلهایمان فرو تابد.

 

·         از عقبه چه کسانی می توانند بگذرند؟

به جرأت می توان گفت هیچ کتابی نتوانسته بمانند قرآن مجید اصطلاحات نو و پاینده بیاورد و خود نیز این تعبیرات و اصطلاحات بدیع و بی سابقه را تفکیک و تبیین نماید. یکی از آن اصطلاحات نو در این کتاب هدایت الهی، واژه «عقبه» است (و ما ادریک ما العقبه – سوره بلَد) که در لغت عرب به معنی « راه دشوار بالای کوه» آمده، اما قرآن به آن مفهومی وسیع به عظمت همه انسانیت می دهد و چنین تشریح و معنی می کند:

-          گرفتاری را از گرفتاری رهانیدن.

-          در روز قحطی، درمانده و گرسنه را خوراک حلال رساندن.

و این مفاهیم انسانی در لسان قرآن چنین آمده:

-          آزاد کردن برده ای

-          طعام دادن در روز گرسنگی

-          یتیمهای اقوام و خویشان.

-          بیچارگان از پا افتاده بر خاک.

-          ایمان آورندگان پرهیزکار کسانی اند که همدیگر را به صبر و مهربانی سفارش می کنند.

این حقیقت که قرآن بیان می کند، همیشه زنده است در هر مکان و زمانی می تواند ساری و جاری گردد و به دست افراد صالح به واقعیت پیوندد، به دست من، تو، او، ما، شما و ... همگان.

کسانی که از این «عقبه» به سلامت عبور کنند، «اصحاب یمین» نامیده می شوند، یعنی کسانی که روز قیامت نامه ی عملشان به دست راستشان داده می شود و در آن روز نوری از پس و پیش و از طرف راست ایشان ساطع می گردد و چشم کافران و مشرکان را خیره می کند.

خب، چه کسانی از این عقبه می توانند آزادانه بگذرند؟!... من، تو، او، ما، شما، ایشان... همگان؛ اگر همت کنیم، گر چه سخت است. لطفاً بیایید سوره «بلد» را یک بار دیگر به دقت بخوانیم و کمی در مفهوم «عقبه» تأمل کنیم.

(منبع: دو هفته نامه «دنیز» شماره 6 مورخ 23/9/90)


  

دوستلاریملا گؤروش

(طنز ساتیرا)

یازان: اکبر حمیدی علیار

 

  • بیرگون گئتدیم بیر درزی دوستومون ماغازاسینا، او چوخ ماهر و مشهور درزی دیر. گؤر-گؤروشدن سونرا باشلادیم اونون ایشیندن تعریفله مه یه، او دا باشلادی اؤز ایشی نین زحمتیندن، چم- خمیندن و اؤز اوستالیغیندان دانیشماغا. دئیه بیلرم بیر ساعات دانیشدی. آمما من – گؤره سن بونا بیر پولسوز شالوار تیکدیره بیلرم- دئیه، فکره دالمیشدیم و اونون دئدیکلرینی اصلا ائشیتمه ییریدیم! سونرا اؤزومو ساخلاشدیرانمادیم، بیلمه ییرم او صحبتی نین هاراسیندایدی کی من – دوستوم زحمت چکیب منیم اؤلچومو گؤتوروب بیر شالوار تیکسن یا دا بو تیکیلی شالوارلاردان بیرینی منه وئرسن گئده رم و سندن یادگار ساخلارام- دئدیم. دوستومون حالی بیردن بیره ده ییشدی! اؤزومه گلیب بیلدیم کی، او تزه باشا دوشدو منیم اورا گئتمه ییم و اونونلا خوش- بئش ائتمه ییمین سسبی ?نجاق بیر پولسوز شالواردان یانا ایدیر. ائله اونا گؤره ده اونون سؤزلرینه هئچ باش قوشمامیشام و بو سوره ده(مدّتده) یالنیز اؤز فکریمده ایمیشم، آمما کیشی کیمی – گؤتور یوخلا اگنینه اولانی آپار- دئدی. گیزلینی یوخدور، یامان اوتاندیم، باشیمی آشاغی تیکیب ساغ اوللاشدیم و – سونرا گلیب آپارارام- دئدیمک. نئچه گون سونرا اؤزو بیر شالوار گتیریب وئرمیشدی ائویمیزه.

 

  • بیر گون گئتدیم صنعتکار بیر دوستومون یانینا، ماهر قوپوز ایفاچیسی دیر، سلام علیک، اؤپوش- گؤروش، عشق اولسون، من اؤلرم سندن اؤتری.. و بئله- بئله سؤزلردن سونرا او دا منی موسیقی شوناس و اینجه دویغولو بیری ساناراق باشلادی منه اؤز صنعتی نین چتینلیکلریندن، اینجه لیکلریندن، بو درجه یه گلیب چاتینجا چکدیگی زحمتلردن، سیمدن، پرده دن، هاوالاردان، خلق ادبیاتیندان، فولکولوردان نه لرسه دانیشدی، آمما سیزدن نه گیزلین، منیم باغی قیریلمیش تسبیحیمی دوزمک اوچون بیر مئتیر پرده باغینا احتیاجیم وار ایدی. اؤزوم ده تله سیردیم، او دا ائله بیل منیم تلسمه ییمی دویدو، سؤزونو قوتارماق مقصدی ایله- گؤرورسن دا.. بیزیم ده صنعتده، فیلان کس، بئله- بئله ایشلر و فلسفه لر واردیر- دئیه شست ایله منیم اوزومه باخدی! سانکی مندن آلقیش اوموردو، آمما منیم فکریم آنجاق پرده باغیندا قالمیشدی، بیردن – نئیلییه ک .. هله او پرده باغیندان وارینسا بیر مئتیرجه وئر من گئدیم- دئدیم. گؤردوم یازیغین اوز- گؤزو پؤرتدو، هئچ نه دئمه دن الینی آتیب بیر قرقره نی گؤتوردو و ایکی مئتیر پرده باغیندان قیردی وئردی منه،- خوش گلدین..- دئدی، لاپ دوزو منه بئله گلدی کی او بو ایشی ایله- گل آل جهنم اول چیخ گئت- دئدی. آلدیم گلدیم، آمما اوتاندیغیمدان سویا دؤندوم، ایندی ده وار اونو گؤرنده بو صحنه گؤزلریمین اؤنونده جانلانیر.

 

  • بیرگون ده گئتدیم بیر عالیم دوستومون یانینا، فیزیک اوستادی دیر. اونوئرسیته ده درس کئچیریر، او اوزوندن، بو اوزوندن اؤپه- اؤپه – اوستاد، سیز بیزیم افتخاریمیزسیز، بیز سیزینله اؤیونوروک- دئیه بویونو اوخشادیم. او دا باشلادی فیزیک علمیندن منه بیلگیلر وئرمه یه، دونیانین و یارانمیشلارین نظم و نظاملاریندان سؤز آچدی، آنجاق من یالنیز باشلانغیجینی بیلدیم، قالان سؤزلرینی باشا دوشمه دیم، یعنی قولاق آسمادیم کی باشا دوشوم! آخی یئنه ده بیر پرابلئم بئینیمی مشغول ائتمیشدی، او دا صاباحیسی گون اداره ده بیر سیرا شخصی بلگه لردن(سندلردن) فوتوکوپو چیخارماغا آغ کاغیذیمین اولماماغی ایدی! اوستادین دا ماساسی نین(میزی نین) اوستو دولو ایدی A4   کاغیذیلا، بیردن بیره، اؤزوم ایسته مه دن اوستادین سؤزلرینی کسه رک- ماشالله کاغیذ آنباری آچیبسان، بونلاردان بیر باغلیسی دا منه گرکدیر-دئدیم و درحال دئمه ییمه پئشمان اولدوم، آخی بونو دئیه ن کیمی، اوستاد ائلهبیر حالا قالدی کی، پیچاق وورسایدین قانی چیخمازدی! و نهایت بیر آجی گولومسه مکله منی آشاغیدان یوخاری سوزدو و بیر شئی دئمه دن کاغیذلاردان ایکی باغلیسینی منه ساری ایته له دی. بیرحالدا کی اوتاق باشیما فیرلانیردی، الیم گئدر- گئتمز کاغیذلاری گؤتوردوم چیخدیم. ایندی منی اینجیدن بودورکی اوستاد هردؤنه منی گؤرنده - کاغیذ- ماغیذ لازیمین اولسا گل آپار-  دئیه ر!

منبع: دوهفته نامه «دنیز» شماره 6 - مورخ 23 آذر 90


  

درد دل زینب با حسین (ع)

(زبان حال)

سمیرا اسمعیل زاده سعیدلو

 

چقدر شب سنگینی بود در آن ساعت که زینب در دل خود بی قراری عجیبی را احساس می کرد

واین قلب بی قرار زینب بود که خبر از داغ سنگین روز محشر می داد.

و این چشمهای مظلو مانه ی رباب بود که خبر از قربانی شدن یکی از پرستوهای باغ حسین را می داد...

ای حسین، ای انتظار بی قرارزینب، چه شد که خواهر چشم انتظار خود را تنها گذاشتی؟ آیا نیزه ای که سینه ات را شکافت، احساس خواری نکرد؟ حسین جان چگونه زینب بی قرار خود را در این لشگر گاه شیا طین تنها گذاشتی.

حسین جان زینب بعد از تو کسی را ندارد. زیرا تو همه کس او و همه ی سر مایه هستی او در این دنیا بودی .آه ای حسین مظلوم، کجایی که ببینی دستهای زینب چگونه گل پر پر شده باغچه ات، دختر سه ساله ات را در میان خرابه های آن شهر شوم جا می گذارد و می رود!

حسین جان کجایی که ببینی زینب تنهای تو پرستار بیمار محشر کربلا شده است .

یا حسین چگونه بعد از تو زینب بر روی پلیدیهای این زمانه ی نا انصاف و مردمان کور نگاه خواهد کرد.

حسین جان داغ از دست دادن تو چه سنگین بود!

حسین جان بعد از تو دیگر کسی نمی تواند حسین زینب باشد و هیچ خواهری همانند زینب نمی تواند آوای دلدادگی سر دهد.

آه ای حسین، بدون تو دگر برای زینب غم دیده ات باغ و بوستان این دنیا معنا ومفهومی نخواهد داشت..

از این پس دگر زینبی نخواهد بود که به دنبال سر برادر پاک و مظلوم خود آوارگی نکشد.

حسین جان... روزگار نمی توانست حقیقت تورا آشکار سازد اما این زینب بود که پرده از راز این حقیقت بزرگ برداشت

اه ای حسین مظلوم... ترانه باران ادعای دلنوازی می کند وامید دارد روزی برسد که به دستان پاک زینب از محشر کبری سرفراز بیرون آید.

 

 

 

 

 


90/9/24::: 12:29 ص
نظر()
  

طنزیدن

خانم فاطمه جمالی از شاعران جدّی است و بنا به گزارشهای رسیده از دفتر حافظ منافع شعرای طنز پرداز اورمیه معروف به « دفتر طنز ارومیه» مستقر در حوزه هنری استان، این شاعره جدی، تازگی ها جدّی تر هم شده است و  در نتیجه طنز هم می سراید (ان شاءالله که جدی تر هم باقی  بماند که از معدود بانوان طنزپرداز در آذربایجان غربی  و شاید موفق ترین آنهاست. کذا قال الشیخ بوالفضول طنّازان!) این بانوی هنرمند، متولد سال .... (شرمنده؛ به گفته مدیر روابط خصوصی اتحادیه فمنیستها: ذکر دقیق سال تولد خانمها جز در مورد تعیین تعداد سکه بر سر سفره عقد مسلمانان معاصر، ممنوع است و این شگفت پدیده ای است از جنس بدعت در روش مسلمانان بی خبر از اسلام و بی اعتنا به سنت نبوی –ص- و مذهب ائمه اطهار –ع- که در سنوات اخیره این مسلمانان شیفته اشرافیت اموی در کشور ما آن را مایه مباهات خود می دانند)  بله، ایشان صادره از شهر " گرمی" در آذربایجان شرقی هستند به «خوی» و  سپس به «ارومیه» در ولایت آذربایجان غربی و  دبیر آموزش و پرورش هستند در این خطه. ماجرای ماشین تازه همسایه این شاعره را از زبان ایشان به روش طنزیدن الشعرآء – با الف ممدوده!- می خوانیم بر اساس روایت و قرائت و کتابت جناب مولانا بول الفضول الشعرآء، ایضاً با الف ممدوده :

                                    ماشین نو

                         

همسایه‌مون ماشین نوخریده                 

 نگاش بکن تازه از را رسیده

بذاربگم یواشکی یه حرفی                     

 دور از جونت خیلی ندید بدیده

ازوقتی که این ماشینوخریده                  

 خواب خوش از چشمای ما پریده

بگم چرا؟ بابوق میگه حرفاشو                

  انگاریکی  زبونشو بریده

یه بوق یعنی آهای  سلام همسایه          

دوتا یعنی:خداحافظ فریده!

نصف شبی تازه میاد به خونه                  

 تا بخوابه دیگه آفتاب دمیده

هف هش تابوق یعنی درو واکنین             

 که خسته‌م و رنگ رخم پریده

خدا نیاره اون روزو که شاده                       

 یا وقتی که چیزمیزایی خریده

صدای بوق قط نمیشه یه لحظه              

  ای خدا جونمون به لب رسیده

کاشکی گرفتاری فقط همین بود             

 تازگیا یه  دزدگیرم  خریده

بوق که تموم شد صدای سوت میاد          

 اینم یه جور تمدن جدیده !

ظهرا دیگه نوبت بچه هاشه                     

 خونه خرابه اونیکه خوابیده

هی صدای آژیرو در میارن                    

  این یکی ازصد تا بوقم شدیده!

میپرم از خوابو با فریاد میگم:                 

 انگاری اسرافیل تو صور دمیده!

(منبع: دو هفته نامه دنیز، شماره 5، مورخ 6/9/90)

 


  
<      1   2   3   4   5   >>   >